Малко Търново отбелязва храмовия празник на православната си църква „Успение Богородично”
Успение на Пресвета Богородица
На 14 и 15 август гражданите и гостите на град Малко Търново ще отбележат храмовия празник на православната църква „Успение Богородично”. В програмата за първия ден са предвидени празнична вечерна Служба и Литийно шествие от 16.00 ч., и мултимедийно представяне на темата „Иисус Христос като Хляба на Живота”. През втория ден, 15 август, от 9.00 ч сутринта ще се състоят празнична Света литургия и Молебен към Пресвета Богородица, а от 11.30 часа на площад „Преображение” ще се раздаде курбан за Божия помощ и закрила.
Празникът "Успение на Пресвета Богородица" е един от най-големите празници на българската Православна Църква. Той дава и името на храма в град Малко Търново. Самата дума "успение" от църковно-славянски език означава "заспиване". С нея в Църквата се означава смъртта на Светиите. Поради техния чист и непорочен живот, и смъртта им бива чиста - тиха и спокойна, като заспиване. Празникът "Успение на Пресвета Богородица" е почитане честната смърт на Божията Майка.
Изображението на самата икона "Успение на Пресвета Богородица" "разказва" житието на празника, който се чества на 15 август. Това е реалното историческо събитие на смъртта на Божията Майка, която според повечето св. Отци на Църквата, е настъпила в 72 година на Нейния живот. По чуден начин всички Христови Апостоли, с изключение на св. Тома, се събрали в деня на Успението на Богородица в дома й. Така и ги виждаме на иконата, наобиколили смъртния одър на Владичицата. А около девет сутринта на 15 август, небесна светлина изведнъж озарила къщата - това бил мигът на Нейното преставяне (издъхване).
Онова, което не се вижда от иконата, но се знае от житието й е, че на третия ден след погребението, пристигнал и св. Тома, който силно съжалявал, че не можал да дойде навреме и да се сбогува с Владичицата. Затова и останалите Апостоли решили да отворят пещерата, където била погребана Богородица,за да се прости св. Тома с Нея. Голямо било удивлението на всички, когато не намерили тялото вътре, а само повивките, от които се изливало чудно благоухание. По-късно същата вечер Божията Майка се явила на Апостолите, когато те вечеряли, и така Сама удостоверила пред тях чудния факт на Своето Възкресение. Ето защо, Църквата от древност проповядва не само за Възкресението на Господ Иисус Христос, но и че Самата Негова Майка е била възкресена от Своя Син и Спасител на всички човеци. Така всекиму ще бъде отредено място в Небесата според неговите дела на земата - по-близо или по-далеч от Бога.